- Úvod
- Důležité informace
- Vrácení, výměna, reklamace
Za zásilku ztracenou přepravcem Vám bude vrácena plná cena ihned po potvrzení ztráty přepravcem. Reklamaci pak vyřizuje náš e-shop, na naše náklady a k naší tíži.
Je-li zásilka viditelně poškozena přepravcem, doporučujeme ji nepřevzít, nebo převzít jen po sepsání reklamace s přepravcem. Samotné vyřízení reklamace u přepravce pak zajišťuje náš e-shop. Za nepřevzatou poškozenou zásilku placenou dobírkou Vám nebude účtováno nic, platba zaplacená předem Vám v tomto případě bude vrácena plné výši.
Všechny způsoby a důvody reklamací jsou uvedeny v Záručním a reklamačním řádu ( viz níže ) a v Občanském zákoníku.
Vrácené zboží musí být ve stejném stavu, jako při jeho prodeji. Pokud bude vrácené zboží poškozeno větší měrou, než bylo při prodeji, vrácení se neuznává v plné výši.
Vrácení či výměna zakoupeného zboží je možná i nad rámec zákonných důvodů, ale jen v případě oboustranně odsouhlasené dohody.
Kupující pro vrácení zboží prodejci musí uvést číslo původní objednávky, datum objednání a své kontaktní údaje, a to buď elektronicky, nebo písemně.
VŽDY SE BUDEME SNAŽIT NABÍDNOU VÁM PŘIJATELNÉ ŘEŠENÍ.
Záruční a reklamační řád
Odpovědnost za vady prodávané věci ( tzv. záruka ), vrácení prodávané věci a reklamace prodávané věci se řídí Občanským zákoníkem platným od 1. 1. 2014.
Není-li uvedeno jinak, záruka na nové zboží se poskytuje v délce 2 roky, není-li uvedeno jinak, záruka na komisní - použité zboží se poskytuje v délce jednoho roku.
Lhůta záruky, jakož i všechny ostatní lhůty vztahující se k prodávanému zboží, počíná běžet den následující po dni převzetí zboží.
Odstoupení od smlouvy - zákazník může odstoupit od smlouvy do 14 kalendářních dnů od převzetí zboží, a to bez smluvního postihu, a to ze dvou důvodů: 1. pokud neměl všechny relevantní informace týkající se povahy zboží a jsou důležité k rozhodnutí o uskutečnění nákupu ( např. celková cena, popis hlavních vlastností, atd. ) 2. pokud zjistí, že mu nevyhovují vlastnosti, které si neměl možnost díky tzv. nákupu na dálku osahat či vyzkoušet ( např. velikost, ergonomický tvar, materiál, apod. )
Pokud chcete z výše uvedených důvodů odstoupit od smlouvy, je nutné do 14 dnů od převzetí odeslat zboží zpět na naši adresu ( rozhoduje datum osobního převzetí zboží nebo datum odeslání ), přičemž je nutné identifikovat kupujícího, datum uskutečnění prodeje nebo číslo objednávky a důvod k odstoupení od smlouvy ( viz výše ). Na odstoupení není nutný zvláštní formulář. Za takovéto odstoupení od smlouvy neúčtujeme žádné další poplatky.
Zboží lze vrátit pouze nepoškozené a neužívané, rozbalené jen v takové míře, jaká je nutná pro jeho vyzkoušení či prohlédnutí a jaká je přiměřená v kamenných obchodech. Je-li zboží používáno nad tento rámec, zboží po vzájemné domluvě buď nelze vrátit, nebo bude vráceno za cenu nižší než byla prodejní cena.
Náklady na dopravu související s Odstoupením od smlouvy hradí v plné výši kupující, náklady na původní dopravu vraceného zboží ( při prvním prodeji ) hradí prodávající do výše nejnižší možné nabízené ceny pro danou váhovou kategorii. Peníze budou poukázany zpět bez zbytečných prodlev nejlevnějším možným způsobem.
Občanský zákoník stanoví, kdy od smluva odstoupit nelze, jsou to např. případy: ceny, které se určují podle burzy či podobného trhu ( např. sběratelské exponáty ), věci upravené na míru, počítačové programy či nosiče dat nebo zboží v porušeném hygienickém obalu. V těchto případech bude postupováno dohodou.
Reklamace - reklamaci v našem e-shopu lze uplatnit pouze písemně na e-mailovou adresu urybnikasumperk@email.cz. Při reklamaci je nutné: nezaměnitelně identifikovat: kupujícího, datum nákupu, druh zboží a reklamovanou vadu. Bez těchto informací nelze považovat reklamační řízení za zahájené.
Reklamační řízení se považuje za zahájené za 1.: písemným oznámením na výše uvedenou adresu v případě, že se prodávající a kupující dohodli na řešení, jež nevyžaduje vrácení zboží prodávajícímu, 2.: datem převzetí zásilky s vraceným reklamovaným zbožím prodávajícím ve všech ostatních případech. I v případě fyzického záslání zboží k reklamaci je nutné zaslat reklamaci e-mailem, aby bylo reklamační řízení zahájeno. V opačném případě není reklamace považována za uplatněnou. Náklady na zaslání zboží k reklamaci hradí kupující.
Rozhodnutí o reklamaci a způsobu jejího vyřízení je provedeno do tří dnů od zahájení reklamačního řízení. Vyřízení reklamace je provedeno do 30 dnů od zahájení reklamačního řízení.
Reklamaci nového, nekomisního zboží je možné řešit těmito způsoby: výměna, oprava, sleva. Reklamaci komisního zboží je možné řešit výhradně těmito postupy: sleva, odstoupení.
Nové, nekomisní zboží je možné reklamovat pouze z důvodu výrobní nebo skryté vady, nelze reklamovat z důvodů spojených s běžným užíváním, běžným opotřebením či stárnutím věci, nelze rovněž reklamovat vady vzniklé nesprávným použitím, nesprávnou manipulací či skladováním, nelze reklamovat vady, na které bylo upozorněno a které byly zohledněny v ceně, event. poskytnuta sleva.
U komisního zboží nelze reklamovat skutečnosti, na které bylo při prodeji výslovně upozorněno, nebo na které byla poskytnuta sleva, nebo které se dají vzhledem ke stavu a stáří věci reálně předpokládat.
Dovolujeme si vyslověně upozornit na vinylové, šelakové a podobné nosiče záznamu ( LP desky ), které nejsme schopni zkoušet, a které nabízíme s tím, že nemůžeme ručit za to, že záznam je nepoškozen, čemuž je ale i přizpůsobena nabízená cena. Poškozený záznam na těchto a příbuzných nosičích prodávaných jako sběratelské předměty tedy nepovažujeme za důvod k reklamaci.
Náklady na dopravu související s reklamací hradí v plné výši kupující, náklady na původní dopravu vraceného zboží ( při prvním prodeji ) hradí prodávající do výše nejnižší možné nabízené ceny pro danou váhovou kategorii. Je-li výsledkem reklamačního řízení vrácení peněz, budou tyto poukázany zpět bez zbytečných prodlev nejlevnějším možným způsobem.
Za poškození způsobená dopravou zodpovídá dopravce. Kupující je povinen si celistvost a nepoškozenost zásilky před jejím převzetím zkontrolovat a jakákoliv poškození vnějšího obalu reklamovat u dopravce ještě před potvrzením převzetí zásilky. Při postupu uplatňování reklamace proti třetí straně samozřejmě vycházíme zákazníkům plně vstříc a nabízíme, je-li to možné, i méně standartní postupy pomoci.